Loading

Qatar Airways and SriLankan Airlines Announce Significant Codeshare Expansion

Direct News Source

The agreement will open more destinations on the Qatar Airways network to SriLankan Airlines' passengers

Flights to the island of Gan in the Maldives will be available to Qatar Airways' passengers for the first time

Qatar Airways is pleased to announce expanded codeshare cooperation with SriLankan Airlines, starting from 23 December. This new codeshare agreement will strengthen the two airlines' strategic partnership, first initiated in 2016.

The expanded codeshare agreement will be rolled out in phases and once fully implemented will allow SriLankan Airlines' passengers to book travel to 33 additional Qatar Airways destinations* in Europe, America, and Africa. Combined with the two airlines' existing codeshare agreement, this brings the total Qatar Airways destinations offered under SriLankan Airlines' flight numbers to 53.

Phase one has opened for sale today for travel starting on 23 December with SriLankan Airline passengers able to book travel to eight additional Qatar Airways' destinations - Athens, Greece; Belgrade, Serbia; Brussels, Belgium; Dublin, Ireland; Helsinki, Finland; Munich, Germany; Prague, Czech Republic and Thessaloniki, Greece.

Qatar Airways' passengers will benefit from access to exciting new destinations in the Maldives thanks to the expanded codeshare agreement. They will now be able to book travel on SriLankan Airlines' flights to the island of Gan in Addu Atoll, the southernmost point of the Maldives. The new destination complements the existing SriLankan Airlines' routes available to Qatar Airways passengers - Colombo in Sri Lanka and Malé in the Maldives.

Qatar Airways Group Chief Executive, His Excellency Mr. Akbar Al Baker, said: "Since 2016 both airlines have witnessed the significant benefits codeshare cooperation has brought, providing passengers with unrivalled service and seamless connections. The expansion of codeshare cooperation between Qatar Airways and SriLankan Airlines is a natural next step in the strengthening of our close partnership."

SriLankan Airlines Chief Executive Officer, Mr. Vipula Gunatilleka, said: "We are delighted to further strengthen the bonds of our long-time partnership with our fellow oneworld member Qatar Airways, and feel certain that the valued passengers of both our airlines will reap the benefits of this close co-operation."

Qatar Airways began flying to Colombo, Sri Lanka in 1994. Today, it is one of the airline's most popular routes, served by a four-times daily service. In 2016, Qatar Airways and SriLankan Airlines announced a codeshare agreement to provide greater connectivity and new destinations to their passengers.

A multiple award-winning airline, Qatar Airways was named 'World's Best Airline' by the 2019 World Airline Awards, managed by the international air transport rating organisation Skytrax. It was also named 'Best Airline in the Middle East', 'World's Best Business Class', and 'Best Business Class Seat', in recognition of its ground-breaking Business Class experience, Qsuite. It is the only airline to have been awarded the coveted "Skytrax Airline of the Year" title, which is recognised as the pinnacle of excellence in the airline industry, five times.

Qatar Airways currently operates a modern fleet of more than 250 aircraft via its hub, Hamad International Airport (HIA), to more than 160 destinations worldwide. The world's fastest-growing airline has added a number of exciting new destinations to its growing network this year, including Rabat, Morocco; Izmir, Turkey; Malta; Davao, Philippines; Lisbon, Portugal; Mogadishu, Somalia; and Langkawi, Malaysia. The airline will add Gaborone, Botswana, in 2019 to its extensive route network along with Luanda, Angola; and Osaka, Japan, in 2020.

SriLankan Airlines serves 109 destinations in 48 countries from its hub, Bandaranaike International Airport in Colombo (CMB). As oneworld alliance partners, customers of both airlines are ensured recognition of their frequent-flyer status and benefits including access to lounges worldwide, through check-in, extra baggage allowance, plus accrual and redemption of miles, priority check-in and boarding across the carriers' networks.

الخطوط الجوية القطرية والخطوط الجوية السريلانكية تعلنان تعزيز اتفاقية الرمز المشترك

الاتفاقية الجديدة ستمكن مسافري الخطوط الجوية السريلانكية من زيارة مدن جديدة على شبكة وجهات الناقلة القطرية

سيتمكن مسافري الناقلة الوطنية لدولة قطر من زيارة جزيرة غان في المالديف لأول مرة بفضل هذه الاتفاقية

الدوحة، قطر - يسرّ الخطوط الجوية القطرية الإعلان عن تعزيز اتفاقية الرمز المشترك مع الخطوط الجوية السريلانكية اعتباراً من 23 ديسمبر.* وسوف تساهم هذه الاتفاقية في تقوية الشراكة الاستراتيجية التي بدأت في عام 2016 بين شركتي الطيران.

وسوف تدخل هذه الاتفاقية حيز التنفيذ على مراحل، ولدى استكمال تنفيذها بالكامل، سوف يحظى مسافرو الخطوط الجوية السريلانكية بالفرصة لحجز رحلاتهم إلى 33 وجهة جديدة مع الخطوط الجوية القطرية، لتضاف إلى الوجهات الحالية التي يمكنهم السفر إليها مع القطرية، ليصبح المجموع الكلي لوجهات الناقلة القطرية التي يمكن لمسافري الخطوط الجوية السريلانكية السفر إليها 53 وجهة.

وتم إطلاق مبيعات التذاكر للمرحلة الأولى اليوم، للسفر ابتداءً من 23 ديسمبر، حيث سيتمكن مسافرو الخطوط الجوية السريلانكية من السفر إلى 8 وجهات جديد للقطرية - وهي أثينا في اليونان، وبلغراد في صربيا، وبروكسل في بلجيكا، ودبلن في إيرلندا، وهيلسنكي في فنلندا، وميونيخ في ألمانيا، وبراغ في جمهورية التشيك، وثيسالونيكي في اليونان.

وسوف يتمكن مسافرو الخطوط الجوية القطرية من زيارة وجهات جديدة مذهلة بفضل الاتفاقية الجديدة مثل جزيرة غان في أدو أتول التي تقع في أقصى جنوب المالديف. وستضاف الوجهة الجديدة إلى الوجهات الحالية التي يمكن لمسافري القطرية السفر إليها مع الخطوط الجوية السريلانكية - وهي كولومبو في سريلانكا وماليه في المالديف.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: "عادت اتفاقية الرمز المشترك بين الخطوط الجوية القطرية والخطوط الجوية السريلانكية بالنفع على مسافري الناقلتين منذ عام 2016، ممكنةً مسافرينا من زيارة وجهات جديدة. ويأتي تعزيز اتفاقية الشراكة بين الناقلتين خطوةً طبيعيةً ضمن الجهود المبذولة لتعزيز الشراكة بيننا وتطويرها في المستقبل".

وقال السيد فيبولا جوناتيليكا، الرئيس التنفيذي للخطوط الجوية السريلانكية: "يسعدنا تعزيز أواصر التعاون والشراكة طويلة الأمد مع الخطوط الجوية القطرية التي نتشارك معها العضوية في تحالف oneworld. ولا شك بأن الاتفاقية الجديدة والتعاون الكبير بيننا سيعود بالنفع على مسافري الناقلتين الذين سيتمكنون من زيارة وجهات جديدة بفضلها".

وسيرت الخطوط الجوية القطرية أولى رحلاتها إلى كولومبو في سريلانكا في عام 1994. واليوم، أصبحت كولومبو إحدى الوجهات التي تحظى بإقبال كبير من قبل المسافرين، مما انعكس بزيادة عدد الرحلات إليها إلى أربع رحلات يومياً. وكانت الناقلة الوطنية لدولة قطر قد أعلنت في عام 2016 عن إبرام اتفاقية الرمز المشترك مع الخطوط الجوية السريلانكية بهدف منح مسافرو الناقلتين المزيد من خيارات السفر إلى وجهات جديدة حول العالم".

وحازت الخطوط الجوية القطرية على جائزة أفضل شركة طيران في العالم خلال حفل توزيع جوائز سكاي تراكس العالمية 2019. كما حصدت الناقلة الوطنية لدولة قطر جائزة أفضل شركة طيران في الشرق الأوسط وجائزة أفضل درجة رجال أعمال في العالم وجائزة أفضل مقعد على درجة رجال الأعمال عن مقاعد كيو سويت. وأصبحت الناقلة القطرية شركة الطيران الوحيدة التي تفوز بجائزة أفضل شركة طيران في العالم خمس مرات.

وتشغّل الخطوط الجوية القطرية، إحدى أسرع شركات الطيران نمواً في العالم، أسطول طائرات حديث يضم أكثر من 250 طائرة تتجه إلى أكثر من 160 وجهة عالمية عبر مقر عملياتها في مطار حمد الدولي. وأطلقت الناقلة الوطنية لدولة قطر رحلاتها مؤخراً إلى كل من الرباط في المغرب، وإزمير في تركيا، ومالطا، ودافاو في الفلبين، ولشبونة في البرتغال، ومقديشو في الصومال، ولنكاوي في ماليزيا وغابورون في بوتسوانا؛ فيما ستدشّن رحلاتها إلى لواندا في أنجولا وأوساكا في اليابان في عام 2020.

وتسيّر الخطوط الجوية السريلانكية رحلاتها إلى 109 وجهة في 48 دولة عبر مقر عملياتها مطار باندارانايكي الدولي في كولومبو. وبفضل عضوية الشركتين في تحالف oneworld، سيحظى مسافروهما الأعضاء في برامج المسافر الدائم بالفرصة للاستفادة من العديد من المزايا مثل إمكانية دخول صالات الانتظار في المطارات، وتسجيل الدخول السريع، ووزن إضافي للأمتعة، وجمع واستبدال الأميال، وأولية تسجيل الدخول والصعود إلى الطائرة.

This press release was sourced from Qatar Airways on 16-Dec-2019.