Loading

Qatar Airways to Add Two Additional Daily Frequencies to Muscat in April and June

Direct News Source

Additional services to Oman’s capital added just in time for the summer holidays, offering even more connectivity to airline’s extensive global route network

Qatar Airways is pleased to announce that it will add two additional daily frequencies to Muscat, Oman’s largest city and capital, commencing 10 April and 15 June. The additional frequencies will take the award-winning airline’s daily services to Muscat to seven, and will meet the increased demand of tourists visiting Oman, as well as that of transit travellers flying via Doha to the Far East.

A highly in-demand destination for both tourists and business travellers alike, Muscat is known as a cultural treasure trove, with many lively souqs offering a traditional Arabian shopping experience. Muscat is also home to several magnificent must-visit landmarks, including Sultan Qaboos Grand Mosque, Al Jalai Fort, Qasr Al Alam Royal Palace and the Royal Opera House Muscat.

Qatar Airways Group Executive Chief, His Excellency Mr. Akbar Al Baker, said: “We are delighted to offer two more daily frequencies to Muscat, one of our most sought-after destinations. These new services, coinciding perfectly with the arrival of the summer holidays, will provide passengers even greater flexibility and convenience in connecting to one of the many destinations on our rapidly-expanding global network. They will also enable more people to experience the delights of Muscat. We look forward to bringing more visitors to Oman, and connecting more Omanis to the world.”

The two additional frequencies will take the airline’s number of weekly flights to Oman to 70 weekly, including 14 flights to Salalah and seven flights to Sohar. The additional frequencies will also provide passengers increased connectivity to in-demand destinations such as Bangkok, London, Manila, Bali, Istanbul, Colombo, Phuket, Kolkata, Jakarta, and Chennai, to name just a few.

The additional frequency commencing 10 April will be served by an Airbus A320, featuring 12 seats in Business Class and 132 seats in Economy Class. This new frequency will be suspended during the holy month of Ramadan from 16 May 2018 until 15 June 2018 and will resume following the Eid holiday. The seventh additional frequency commencing 15 June will also be served by an A320 aircraft.

Qatar’s national carrier first began services to the Sultanate of Oman in 2000. In 2013, Salalah was added to the airline’s expanding network as the second destination, followed by Sohar in 2017.

Passengers transiting through the award-winning Hamad International Airport (HIA) can take advantage of the many services available, including free Wi-Fi, an airside swimming pool and children’s play areas. They can also dine in one of Qatar Duty Free’s (QDF) extensive selection of restaurants and cafés, or shop in QDF’s wide selection of luxurious boutiques.

As well as being voted Skytrax ‘Airline of the Year’ by travellers from around the world, Qatar’s national flag carrier also won a raft of other major awards at the 2017 ceremony, including ‘Best Airline in the Middle East,’ ‘World’s Best Business Class’ and ‘World’s Best First Class Airline Lounge.’

Qatar Airways operates a modern fleet of more than 200 aircraft to a network of more than 150 key business and leisure destinations across Europe, the Middle East, Africa, Asia Pacific, North America and South America. The airline is launching a host of exciting new destinations in 2018-19, including London Gatwick and Cardiff, United Kingdom; Lisbon, Portugal; Tallinn, Estonia; Valletta, Malta; Cebu and Davao, Philippines; Langkawi, Malaysia; Da Nang, Vietnam; Bodrum, Antalya and ; Mykonos, Greece and Málaga, Spain.

Additional daily frequency commencing 10 April:

Doha (DOH) to Muscat (MCT) QR1138 departs 11:25 arrives 14:15

Muscat (MCT) to Doha (DOH) QR1139 departs 15:35 arrives 16:20

Additional daily frequency commencing 15 June:

Doha (DOH) to Muscat (MCT) QR1124 departs 16:55 arrives 19:45

Muscat (MCT) to Doha (DOH) QR1125 departs 22:10 arrives 22:55

الخطوط الجوية القطرية تسيّر رحلتين إضافيتين يومياً إلى مسقط في أبريل ويونيو

القطرية تسيّر الرحلات الإضافية بمناسبة موسم العطلات الصيفية، لتمنح المسافرين المزيد من خيارات السفر على شبكة وجهاتها العالمية

يسرّ الخطوط الجوية القطرية الإعلان عن إضافة رحلتين يومياً إلى مدينة مسقط، عاصمة سلطنة عمان، اعتباراً من 10 أبريل و 15 يونيو، ليرتفع عدد الرحلات إلى مسقط إلى سبع رحلات يومياً. وتأتي هذه الزيادة في عدد الرحلات من أجل تلبية الطلب المتزايد من قبل السياح على زيارة مسقط، ولنقل المزيد من مسافري الترانزيت من سلطنة عمان إلى الشرق الأقصى عبر الدوحة.

وتعد مدينة مسقط إحدى الوجهات المفضلة للسياح ورجال الأعمال، وتشتهر بأنها موطن للعديد من الكنوز الثقافية والأسواق المميزة التي تعكس الثقافة العربية الأصيلة. وتضم مدينة مسقط عدداً من المعالم البارزة التي تستقطب الزوّار على مدار العام، بما في ذلك جامع السلطان قابوس الأكبر و قلعة الجلالي وقصر العلم الملكي و دار الأوبرا السلطانية مسقط.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: "يسعدنا إضافة رحلتين يومياً إلى مدينة مسقط التي تعد إحدى الوجهات المفضلة لمسافرينا. وتأتي الرحلات الإضافية إلى مسقط بالتزامن مع موسم العطلات في فصل الصيف، لتمنح المسافرين المزيد من خيارات السفر المريحة والمرنة إلى العديد من الوجهات حول العالم على شبكة وجهاتنا المتنامية. كما ستمكن هاتين الرحلتين مسافرينا من زيارة مسقط والاستمتاع بما تحويه من معالم سياحية متنوعة. ونتطلع إلى نقل المزيد من المسافرين إلى مدينة مسقط، ونقل المزيد من العمانيين إلى شتى أنحاء العالم".  

وبإضافة الرحلتين الجديدتين، يرتفع عدد رحلات القطرية إلى سلطنة عمان إلى 70 رحلة أسبوعياً، بما في ذلك 14 رحلة إلى صلالة و11 رحلة إلى صحار. وسوف تتيح الرحلات الإضافية الفرصة أمام الركاب من سلطنة عمان للسفر على متن رحلات مريحة ومميزة إلى العديد من الوجهات التي تشهد إقبال ملحوظ، مثل بانكوك ولندن ومانيلا وبالي وإسطنبول وكولومبو وبوكيت وكولكاتا وجاكرتا وتشيناي وغيرها الكثير.

وسوف تسيّر القطرية طائرة من طراز إيرباص A320 على الرحلة الإضافية الأولى اعتباراً من 10 أبريل، حيث تضم هذه الطائرة 12 مقعد في مقصورة درجة رجال الأعمال و132 مقعد في مقصورة الدرجة السياحية. وسوف يتم تعليق الرحلة خلال شهر شهر رمضان المبارك من 16 مايو حتى 15 يونيو 2018، ثم ستستأنف الرحلة خدماتها بعد إجازة عيد الفطر. كما ستسيّر القطرية طائرة من طراز إيرباص A320 على الرحلة السابعة ابتداءً من 15 يونيو.

ووصلت أولى رحلات الناقلة الوطنية لدولة قطر إلى سلطنة عمان في عام 2000. ودشّنت القطرية رحلاتها إلى مدينة صلالة في عام 2013، ثم أطلقت رحلاتها إلى مدينة صحار في عام 2017. 

وبإمكان مسافري الترانزيت عبر مطار حمد الدولي الاستفادة من العديد من الخدمات المتاحة في مختلف أرجاء المطار، بما في ذلك خدمة الإنترنت اللاسلكي مجاناً، وبركة السباحة ومنطقة خاصة لألعاب الأطفال، بالإضافة إلى إمكانية تناول أشهى الأطعمة في الاستراحات والمطاعم المنتشرة في المطار، أو الاستمتاع بتجربة تسوّق لا تنسى في مختلف متاجر السوق الحرة القطرية. 

وحصلت الخطوط الجوية القطرية على مجموعة من الجوائز في عام 2017، بما في ذلك جائزة أفضل خطوط طيران في العالم لعام 2017 خلال حفل جوائز سكاي تراكس العالمية لشركات الطيران. كما حصدت الناقلة الوطنية لدولة قطر خلال الحفل جائزة أفضل خطوط طيران في الشرق الأوسط وجائزة أفضل درجة رجال أعمال في العالم وجائزة أفضل صالة انتظار لمسافري الدرجة الأولى في العالم.

وتشغّل الخطوط الجوية القطرية أسطول طائرات حديث يضم أكثر من 200 طائرة تتجه إلى أكثر من 150 وجهة رئيسية للعمل والسياحة في أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا ومنطقة آسيا والمحيط الهادئ وأمريكا الشمالية وأمريكا الجنوبية. وأعلنت الخطوط الجوية القطرية إضافة العديد من الوجهات إلى شبكة وجهاتها العالمية في عامي 2018 و2019، بما في ذلك: غاتويك لندن و كارديف في المملكة المتحدة، ولشبونة في البرتغال، وتالين في أستونيا، وفاليتا في مالطا، و سيبو ودافاو في الفلبين، ولنكاوي في ماليزيا، و دا نانغ في فيتنام، وبودروم وأنطاليا في تركيا، وميكونوس في اليونان، وملقة في أسبانيا.

This press release was sourced from Qatar Airways on 08-Apr-2018.