Loading

Qatar Airways Starts Flying A380 To Sydney Due To Increase In Passenger Demand – After Just Six Mont

Direct News Source

18-Sep-2016 Qatar Airways Starts Flying A380 To Sydney Due To Increase In Passenger Demand – After Just Six Months Of Operation

Flagship A380 aircraft increases daily capacity by 44 per cent to cater for robust leisure and business travel demand to and from Sydney

Sydney has become Qatar Airways’ first destination in Australia to be served by the super-jumbo A380 aircraft, just six months after it joined the carrier’s global network.

Following the route’s inauguration with the Boeing 777-300 on 1 March 2016, Qatar Airways has seen a steady growth in demand for its service on the route. The 517-seater A380 aircraft increases Qatar Airways’ current daily capacity by 44 per cent on this route to meet the growing travel and trade demand.

Qatar Airways Group Chief Executive, His Excellency Mr. Akbar Al Baker, said: “From the moment we inaugurated service to Sydney earlier this year, we have been welcomed with open arms. Customers flying to and from Sydney appreciate our global route network and our efficient flight schedules, which save them hours of time on the average itinerary. We are pleased to respond in kind, with the introduction of the A380 service to Sydney, offering 517 seats per flight.

Qatar Airways brings travellers from Australia to more destinations in Europe, the Middle East and Africa than any other airline serving Australia today. Australia is one of the main hubs of the business world in Asia Pacific, with many passengers flying worldwide for business and leisure. What better way to serve travellers from this key destination than to introduce our iconic A380 to the country, starting with the nation’s biggest hub, Sydney.”

The 517-seat capacity is spread across twin decks in a tri-class configuration of eight seats in First Class, 48 seats in Business Class and 461 in Economy Class, featuring world-class amenities and first rate services that set it apart from other aircraft. Passengers travelling from Sydney to London and Paris can enjoy the Qatar Airways A380 experience throughout their journey to these two European destinations.

“We’re thrilled that Qatar Airways has upgauged to an A380 within six months of the airline’s launch in Sydney, which is testament to their early success and strong loads,” Sydney Airport Managing Director and Chief Executive Officer Kerrie Mather said.

Qatar Airways’ Doha-Sydney service already generates an estimated 3,000 jobs and contributes more than $240 million to the economy per year, plus it provides passengers with more choice and connectivity. Sydney Airport estimates that Qatar AirwaysA380 will deliver an incremental $78 million in inbound visitor expenditure annually to Australia, supporting the federal government’s target of doubling overnight visitor expenditure by 2020. On behalf of Sydney Airport, I’d like to congratulate Qatar Airways on this significant milestone and wish them continued success on the route.”

The A380 aircraft will feature a luxurious and exclusive First Class Cabin with ultra-wide seats, which automatically recline into a flat bed, two-passenger table extension dining, sleeper suits, flight slippers and amenities from Giorgio Armani. Passengers travelling in Qatar Airways’ award-winning Business Class can also enjoy private aisle access with the 1-2-1 seat configuration and a suite of connectivity options including on-board Wi-Fi, keeping them fully connected to while up in the air.

In addition, passengers in First and Business Class can relax and socialise at the on-board lounge located on the upper deck of the super-jumbo.

Economy Class passengers also benefit with the added spaciousness of the A380, with higher ceilings on the main deck, a wider seat configuration and design to offer more leg room plus contoured headrests.

When transiting through Qatar Airways’ hub, Hamad International Airport in Doha, passengers travelling from Sydney can enjoy a comfortable and efficient transit. The luxurious and modern airport has more than 40,000 square metres of retail space and restaurants including more than 70 retail and 30 food and beverage outlets, as well as a 25-metre swimming pool, gym, hotel and spa.

Daily Flight Schedule:
DOH-SYD QR908 Departs: 21:40 Arrives: 19:35 (+1)
SYD-DOH QR909 Departs: 22:25 Arrives: 05:05 (+1)

الخطوط الجوية القطرية تسيّر طائرتها العملاقة A380 إلى مدينة سيدني الاسترالية

رحلات الناقلة القطرية على متن طائرة A380 ترفع السعة اليومية إلى 44%

رحلات طائرة A380 تأتي لتلبي الطلب المتزايد لرحلات السياحة و الأعمال إلى سيدني

سيدني، أستراليا - أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن بدء تشغيل طائرة A380  العملاقة إلى مدينة سيدني، لتصبح الوجهة الأولى لها في أستراليا التي تسيّر إليها الناقلة القطرية هذا النوع من الطائرات. ويأتي هذا الإعلان بعد 6 أشهر من إطلاق رحلات القطرية إلى سيدني وضمها لشبكة وجهاتها العالمية.

وبعد تدشين رحلاتها إلى سيدني في 1 مارس 2016 على متن طائرة بوينغ 300-777، شهدت الخطوط الجوية القطرية نمواً ملوحظاً في الطلب على رحلاتها إلى المدينة. ومع بدء تسيير طائرة A380  العملاقة التي تضم 517 مقعد، سترفع الناقلة القطرية سعتها اليومية بنسبة 44% بهدف تلبية الطلب على رحلات السياحة و الأعمال  لتلك الوجهة. 

وفي هذا الإطار، قال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: "منذ البداية الأولى لتسيير رحلاتنا إلى مدينة سيدني حظينا باستقبال وترحيب مميزين. فالعملاء المسافرون إلى ومن مدينة سيدني يجدون في شبكة وجهاتنا العالمية وجدول رحلاتنا الفعال ما يناسب برنامج سفرهم و يوفر لهم الوقت و الراحة. ولهذا يسعدنا أن نقدم المزيد من خيارات السفر لمسافرينا من خلال  تشغيل طائرةA380  إلى مدينة سيدني والتي تضم 517 مقعداً." 

وأضاف سعادة الباكر: "تنقل الخطوط الجوية القطرية المسافرين من أستراليا إلى العديد من الوجهات في أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا أكثر من أي خطوط طيران أخرى تشغل رحلات إلى أستراليا اليوم, و هي المدينة التي تعتبر واحدة من المراكز الرئيسية للمال والأعمال في منطقة آسيا الباسيفيك نظراً للعدد الكبير من المسافرين الذين تستقبلهم  بغرض الأعمال والسياحة. لذلك كان لابد من تشغيل الطائرة المميزة A380  إلى مدينة سيدني المقر الرئيسي للطيران في أستراليا". 

وتضم طائرة الإيرباص العملاقة A380 517 مقعداً موزعة على طابقين وفي ثلاث درجات مختلفة: ثماني مقاعد في الدرجة الأولى، 48 مقعداً في درجة رجال الأعمال، و461 مقعد في الدرجة السياحية. وتم تزويد الطائرة بمرافق وإمكانيات عالمية المستوى تميزها عن غيرها من الطائرات، حيث يستطيع المسافرون المغادرون من سيدني إلى لندن وباريس الاستمتاع بالتجربة الفريدة على متن طائرة الخطوط الجوية القطرية A380 طوال رحلتهم إلى هذه الوجهتين. 

بدورها صرحت كيري ماذر، المدير والرئيس التنفيذي لمطار سيدني: "نحن سعداء للغاية بالخطوة التي قامت بها الخطوط الجوية القطرية والمتمثلة بترقية طائراتها إلى سيدني إلى A380  في غضون 6 أشهر فقط من بدء رحلاتها إلى المدينة، الأمر الذي يعكس نجاحها السريع والطلب المتزايد على رحلاتها. و هنا وجب التنويه بأن الرحلات بين الدوحة وسيدني قد وفّرت 3000 فرصة عمل وساهمت في الاقتصاد بأكثر من 240 مليون دولار سنوياً، بالإضافة لمنح المسافرين المزيد من خيارات السفر والربط مع الوجهات الأخرى.

وأضافت ماذر: " يتوقع مطار سيدني من رحلات الناقلة القطرية على متن طائرة A380  أن تقدم زيادة بنسبة 78 مليون دولار على الانفاق السنوي لزوار سيدني , و هذا ما يدعم هدف الحكومة الفيدرالية في مضاعفة انفاق الزوار بحلول عام 2020.  في وبالنيابة عن مطار سيدني، أود أن أهنىء الخطوط الجوية القطرية على هذا الإنجاز المبهر وأتمنى دوام  النجاح". 

تضم طائرة A380 مقصورة الدرجة الأولى الفاخرة مزايا فريدة منها مقاعد فسيحة يمكن تحويلها إلى أسرة مسطحة ومريحة للغاية، طاولة لتناول الطعام لشخصين، ملابس خاصة للنوم و باقة من مستلزمات العناية الشخصية من جورجيو أرماني. ويمكن للمسافرين على درجة رجال الأعمال التحرك بسهولة في الممرات بين المقاعد التي تتوزع على شكل 1-2-1 والحصول على خيارات التواصل عبر الإنترنت اللاسلكي (واي فاي) على متن الطائرة ليبقوا على تواصل طيلة فترة الرحلة.

بالإضافة إلى ذلك، سيتمتع ركاب الدرجة الأولى ودرجة رجال الأعمال بالإسترخاء التام والتواصل في الصالة الفخمة في الطابق العلوي من الطائرة العملاقة.

وتمتاز مقصورة الدرجة السياحية في الإيرباص A380 بمساحاتها الإضافية وارتفاع السقف في الممر الرئيسي، وتصميم مقاعد مميزة ذات مساحة رحبة توفر المزيد من الراحة للأقدام خلال الجلوس، بالإضافة لزاوية أكبر لإرجاع المقعد للخلف ومساند الرأس.

ويحظى مسافرو الخطوط الجوية القطرية بتجربة فريدة عند السفر عبر مقر عمليات الناقلة القطرية في مطار حمد الدولي في الدوحة، حيث بإمكان المسافرين القادمين من سيدني الاستمتاع بالمرافق الفخمة التي يحتويها المطار والممتدة على مساحة 40 ألف قدم مربع، بحيث تشمل مساحات التسوق والتجزئة والمطاعم تضم  70 محل تجزئة و30 مطعم، إلى جانب بركة سباحة بطول 25 متر وصالة رياضية ونادي صحي وفندق.

الخطوط الجوية القطرية هي الناقلة الوطنية لدولة قطر وهي واحدة من أسرع شركات الطيران نمواً في العالم، حيث تسير اليوم في عامها الـ19 أسطولاً حديثاً يضم 190 طائرة حديثة إلى أكثر من 150 وجهة رئيسية من وجهات السياحة والأعمال في ست قارات. كما قد أعلنت الشركة خلال الشهور الماضية عن توسع لافت في شبكتها الجوية من خلال إضافة 13 وجهة جديدة خلال عام 2016 و 2017 وتشمل كل من مدينة بيزا، مراكش، هلسنكي، السيشل وغيرها العديد. 

موعد الرحلات اليومية:

المغادرة من الدوحة إلى سيدني: الرحلة رقم QR908  . موعد المغادرة: 21:40 موعد الوصول: 19:35 في اليوم التالي.

المغادرة من سيدني إلى الدوحة: الرحلة رقم QR909 . موعد المغادرة 22:25 موعد الوصول: 05:05 في اليوم التالي.