Loading

Qatar Airways Launches Flights to Russia’s St. Petersburg as Ambitious Expansion Plans Continue

08-Oct-2017 Home of the Tsars becomes the latest Russian destination for the award-winning carrier

Russia’s cultural capital is country’s second city added to Qatar Airways’ route map

Qatar Airways is pleased to announce it will launch flights to the cultural capital of Russia, St. Petersburg, later this year, doubling the Russian routes operated by the five-star carrier. The new daily service, which starts on 19 December 2017, will operate between Doha and St. Petersburg with an Airbus A320, offering 12 flatbed seats in Business Class and 120 seats in Economy Class.

Sophisticated St. Petersburg is the jewel in the Russian ‘crown’, and home to the country’s incredible art collections, legendary Hermitage Museum, and internationally-recognised historic buildings. With its elegant canals and rich Imperial history to explore, St. Petersburg is sure to be an unmissable destination for both visitors and business travellers alike, thanks to its dynamic and growing economy.

Qatar Airways Group Chief Executive, His Excellency Mr. Akbar Al Baker, said: “St. Petersburg is a very welcome addition to the Qatar Airways route map, and clearly shows the importance of the Russian market to us. There is enormous potential for extending our reach in Russia, thanks to its huge population and economic significance. It also offers a truly unique experience for visitors, especially to St. Petersburg, with its incredible Imperial history as the former Russian capital.

“This new route demonstrates our determination to continue expanding with scores of exciting new destinations to attract passengers from all over the world, and welcome them on board to enjoy the unrivalled five-star customer experience from Qatar Airways.”

Qatar Airways first started flying to Russia in 2004, and now, 13 years later, the airline offers three daily flights between Doha and Moscow’s Domodedovo International Airport (DME).

The multiple award-winning carrier has many more exciting new destinations planned for the remainder of this year and 2018, including Canberra, Australia; Chiang Mai, Thailand and Cardiff, U.K., to name just a few.

Qatar Airways has received a number of major accolades this year, including Airline of the Year by the prestigious 2017 Skytrax World Airline Awards, which was held at the Paris Air Show. This is the fourth time that Qatar Airways has been given this global recognition as the world’s best airline. As well as being voted Best Airline by travellers from around the world, Qatar’s national flag carrier also won a raft of other major awards at the ceremony, including Best Airline in the Middle East, World’s Best Business Class and World’s Best First Class Airline Lounge.

The new daily service to St. Petersburg will operate the following schedule:

Flight Schedules

Doha (DOH) to St. Petersburg (LED) QR279 departs 07:30 arrives 13:50 (Mon, Tue, Thu, Sat)

St. Petersburg (LED) to Doha (DOH) QR280 departs 17:25 arrives 23:30 (Mon, Tue, Thu, Sat)

Doha (DOH) to St. Petersburg (LED) QR281 departs 15:55 arrives 22:10 (Wed, Fri, Sun)

St. Petersburg (LED) to Doha (DOH) QR282 departs 23:15 arrives 05:20 (+1) (Wed, Fri, Sun)

الخطوط الجوية القطرية تطلق رحلاتها إلى سانت بطرسبرغ في روسيا استكمالاً لخطط التوسع عالمياً

مدينة القياصرة الروس تصبح أحدث وجهة تنضم لشبكة وجهات الناقلة القطرية الحائزة على عدة جوائز عالمية

الناقلة الوطنية لدولة قطر تفتتح وجهتها الثانية في روسيا

يسرّ الخطوط الجوية القطرية الإعلان عن إطلاق رحلاتها إلى عاصمة الثقافة الروسية، مدينة سانت بطرسبرغ، في وقت لاحق من هذا العام، حيث تضاعف هذه الرحلة عدد الوجهات التي تسيّر إليها الناقلة القطرية خدماتها ذات الخمس نجوم في روسيا إلى وجهتين. وستبدأ الرحلات اليومية الجديدة بين الدوحة وسانت بطرسبرغ في 19 ديسمبر 2017 على متن طائرة إيرباص A320 التي تضم 12 مقعد يمكن تحويله إلى سرير كامل الإنحناء في مقصورة درجة رجال الأعمال، و120 مقعد في الدرجة السياحية.

وتعتبر مدينة سانت بطرسبرغ الجوهرة التي تزين تاج دولة روسيا، وموطن لأجمل الفنون، فهي تتضمن متحف هيرميتاج الأسطوري، والمباني التاريخية الرائعة والمعروفة حول العالم. وكونها واحدة من المدن الشهيرة تاريخياً بجمالها وحضارتها وبفضل اقتصادها المتنامي، فإن مدينة سانت بطرسبرغ ستكون وجهة مفضلة للزوار والمسافرين من رجال الأعمال والسياح.
 
وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: "إن مدينة سانت بطرسبرغ هي إضافة مميزة لوجهات الخطوط الجوية القطرية، وتؤكد بما لا يدع مجالاً للشك أهمية السوق الروسية بالنسبة لنا. ويتمتع السوق الروسي بإمكانات هائلة بفضل عدد السكان والقوة الاقتصادية العظمى. وتوفّر رحلاتنا إلى سانت بطرسبرغ تجربة فريدة من نوعها ومميزة للمسافرين اللذين سيحظون بالفرصة لزيارة مدينة تاريخية تعرف بأنها العاصمة الروسية سابقاً ".
 
وأضاف الباكر: "هذه الوجهة الجديدة هي دليل واضح على عزمنا إلى مواصلة التوسع وإضافة المزيد من الوجهات الجديدة لجذب المزيد من الركاب من شتى أنحاء العالم، والترحيب بهم على متن رحلات الخطوط الجوية القطرية للاستمتاع بتجربة من فئة الخمس نجوم".
ودشنت الخطوط الجوية القطرية رحلاتها إلى روسيا في عام 2004، والآن، وبعد 13 عاما، تسيّر الناقلة الوطنية لدولة قطر ثلاث رحلات يومياً بين الدوحة ومطار دوموديدوفو الدولي في روسيا.
 
وسوف تقوم الخطوط الجوية القطرية، الفائزة بجائزة أفضل خطوط طيران في العالم لعام 2017 من سكاي تراكس، بإضافة العديد من الوجهات خلال عامي 2017 و2018، بما في ذلك كانبيرا في أستراليا وشيانغ ماي في تايلاند وكارديف في المملكة المتحدة وغيرها الكثير.
 
وحصلت الخطوط الجوية القطرية على مجموعة من الجوائز هذا العام، بما في ذلك جائزة أفضل خطوط طيران في العالم لعام 2017 للمرة الرابعة في تاريخها خلال حفل جوائز سكاي تراكس العالمية لشركات الطيران، الذي أقيم ضمن فعاليات معرض باريس الجوي. وبالإضافة إلى هذه الجائزة التي حازت عليها بفضل تصويت المسافرين من شتى أنحاء العالم، حصدت الناقلة الوطنية لدولة قطر خلال الحفل جائزة أفضل خطوط طيران في الشرق الأوسط وجائزة أفضل درجة رجال أعمال في العالم وجائزة أفضل صالة انتظار لمسافري الدرجة الأولى في العالم.