Loading

Qatar Airways and Airlink sign comprehensive codeshare agreement to enhance connectiv

Direct News Source

Qatar Airways and Airlink sign comprehensive codeshare agreement to enhance connectivity across Southern Africa

World’s Best Airline further demonstrates commitment to South Africa where it operates 35 weekly flights to three gateways from the World’s Best Airport, Hamad International Airport

Qatar Airways and Airlink have signed a comprehensive codeshare agreement to offer travellers more choices, enhanced services and greater connectivity between 45 destinations in 13 countries across southern Africa and the rest of the world.

This new codeshare agreement means travellers can enjoy the simplicity of purchasing connecting flights on both airlines using a single reservation with seamless ticketing, check-in, boarding and baggage-check experience, during the entire journey

The partnership will enable customers to book attractive offers from southern Africa to popular destinations in the U.S. such as New York and Dallas, cities in Europe such as London, Copenhagen and Barcelona, and points across Asia like Manila, Jakarta and Cebu. The agreement also increases Qatar Airways’ footprint in southern Africa, with improved access to destinations such as Ggeberha (Port Elizabeth) Hoedspruit, Skukuza, George in South Africa and beyond to Botswana, Namibia, Zambia, Zimbabwe and Mozambique

Qatar Airways Group Chief Executive, His Excellency Mr Akbar al Baker said: “Expanding our network with Airlink gives our customers more choice of destinations and flights, that we hope will contribute to the rapid recovery of travel, which plays such an important role in southern African economies.”

“We have boosted our presence in the African market by adding eight new destinations since the start of the pandemic and fostering partnerships such as this dynamic agreement with Airlink which will greatly enhance our offering to our customers and support travel and trade.”

Qatar Airways was the only airline to launch new services in southern Africa after the pandemic, starting operations to Luanda, Harare and Lusaka last year. It resumes operations to Windhoek this month, providing another connection to Airlink’s extensive regional network via eight gateways in the region.

Airlink Chief Executive, Mr. Rodger Foster said: “This development is an endorsement of Airlink’s relevance to providing air access to the entire region through our expansive network of destinations, which when considered in conjunction with Qatar Airways’ global reach creates unparalleled connectivity opportunities. As southern Africa’s leading airline, Airlink provides comprehensive, safe, and reliable air transportation services, enabling socio-economic development by connecting people with each other and facilitating trade within the region and beyond.”

The new codeshare flights are available for sales and will commence travel on the 06 July 2022 subject to government approval.

Qatar Airways offers 21 direct weekly flights from Doha to Johannesburg, 10 weekly flights to Cape Town and four weekly flights to Durban. From South Africa, travellers can connect easily to destinations across six continents via the World’s Best Airport, Hamad International Airport.

Passengers can book their travel with both airlines, through online travel agencies as well as with local travel agents.

Qatar Airways was the only carrier to continue operations to southern Africa during the pandemic and its immediate aftermath, allowing for the movement of goods, medicines and essential travel between the region and the rest of the world. This enabled people to return home to their families, to jobs and assisted with the post-pandemic recovery of our southern Africa trade partners, and the business community. 

A multiple award-winning airline, Qatar Airways was announced as the ‘Airline of the Year’ at the 2021 World Airline Awards, managed by the international air transport rating organisation, Skytrax. It was also named ‘World’s Best Business Class’, ‘World’s Best Business Class Airline Lounge’, ‘World’s Best Business Class Airline Seat’, ‘World’s Best Business Class Onboard Catering’ and ‘Best Airline in the Middle East’. The airline continues to stand alone at the top of the industry having won the main prize for an unprecedented sixth time (2011, 2012, 2015, 2017, 2019 and 2021).

Qatar Airways currently flies to more than 150 destinations worldwide, connecting through its Doha hub, Hamad International Airport, voted by Skytrax as the ‘World’s Best Airport’.الخطوط الجوية القطرية وشركة إيرلينك للطيران تبرمان اتفاقية شاملة للرمز المشترك لتعزيز خيارات السفر عبر جنوب إفريقيا

الناقلة القطرية، أفضل شركة طيران في العالم تؤكد مجدداً على التزامها تجاه جنوب إفريقيا من خلال تشغيل 35 رحلة أسبوعياً إلى ثلاث بوابات في جنوب إفريقيا عبر أفضل مطار في العالم، مطار حمد الدولي

أبرمت الخطوط الجوية القطرية وشركة إيرلينك للطيران اتفاقية شاملة للرمز المشترك، متيحة بذلك أمام المسافرين المزيد من الخدمات وخيارات السفر إلى 45 وجهة في 13 دولة في جنوب إفريقيا والعالم.

كما تتيح اتفاقية الرمز المشترك الجديدة بين الناقلتين أمام المسافرين إمكانية حجز التذاكر لمواصلة الرحلات مع كل من شركتي الطيران من خلال حجز واحد بكل سلاسة، مع سهولة تسجيل الوصول والصعود إلى الطائرة وفحص الأمتعة، طوال الرحلة.

كما ستمكّن هذه الشراكة المسافرين من حجز عروض استثنائية من جنوب إفريقيا إلى العديد من الوجهات الرئيسية في الولايات المتحدة الأمريكية مثل نيويورك ودالاس، بالإضافة إلى المدن الأوروبية مثل لندن وكوبنهاغن وبرشلونة، فضلاً عن العديد من الوجهات في آسيا مثل مانيلا وجاكرتا وسيبو. كما تعزز هذه الاتفاقية من تواجد الخطوط الجوية القطرية في جنوب إفريقيا، مع إتاحة الوصول إلى وجهات مثل هودسبروت (بورت إليزابيث) وسكوكوزا  وجورج في جنوب إفريقيا، بالإضافة إلى بوتسوانا وناميبيا وزامبيا وزيمبابوي وموزمبيق.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: "يتيح تعزيز شبكة وجهاتنا بالتعاون مع شركة إيرلينك للطيران؛ المزيد من خيارات السفر والرحلات الجوية، الأمر الذي نأمل أن يساهم بدوره في التعافي السريع لقطاع السفر، والذي يلعب دوراً هاماً في انتعاش قطاع الاقتصاد في جنوب إفريقيا".

وأضاف سعادة السيد الباكر: "لقد عززنا وجودنا في السوق الإفريقية من خلال إضافة ثماني وجهات جديدة منذ بداية انتشار الجائحة. كما عملنا على تعزيز الشراكات بما في ذلك إبرام هذه الاتفاقية الحيوية مع شركة إيرلينك للطيران، الأمر الذي سيعزز بشكل كبير من العروض التي نقدّمها لمسافرينا، فضلاً عن دعم قطاعي السفر والتجارة".  

هذا وكانت الخطوط الجوية القطرية هي شركة الطيران الوحيدة التي دشنت خدماتها الجديدة إلى جنوب إفريقيا بعد الجائحة، حيث أطلقت رحلاتها إلى لواندا وهراري ولوساكا العام الماضي. كما تستأنف الناقلة القطرية رحلاتها إلى ويندهوك في الشهر الحالي، الأمر الذي يتيح المزيد من خيارات السفر عبر شبكة وجهات إيرلينك المحلية الموسعة، عبر 8 وجهات في المنطقة.

من جانبه قال السيد رودجر فوستر، الرئيس التنفيذي لشركة إيرلينك للطيران: "تعدّ هذه الاتفاقية بمثابة تأكيد على أهمية شركة إيرلينك والخدمات التي تقدمها لإتاحة الرحلات الجوية إلى المنطقة بأسرها من خلال شبكة وجهاتنا الموسعة، والتي ستتيح إلى جانب شبكة وجهات الخطوط الجوية القطرية؛ خيارات سفر عالمية لا تُضاهى. وبوصفنا شركة الطيران الرائدة في جنوب إفريقيا؛ فإننا نتيح خدمات نقل جوي شاملة وآمنة وموثوقة، الأمر الذي يساهم في دعم التنمية الاجتماعية والاقتصادية من خلال نقل المسافرين وتسهيل حركة التجارة داخل المنطقة وخارجها".

وستكون مبيعات تذاكر الرحلات بالرمز المشترك بين الناقلتين متاحة للسفر اعتباراً من 6 يوليو 2022، رهناً بالموافقات الحكومية.

هذا وتسيّر الخطوط الجوية القطرية 21 رحلة مباشرة أسبوعيّاً من الدوحة إلى جوهانسبورج، و10 رحلات أسبوعيّاً إلى كيب تاون، و4 رحلات أسبوعيّاً إلى ديربان. كما يمكن للمسافرين من جنوب إفريقيا أن يحظوا بأفضل خيارات السفر السلسة إلى مختلف الوجهات العالمية عبر أفضل مطار في العالم، مطار حمد الدولي.

ويمكن للمسافرين الحجز للسفر مع كلّ من الناقلتين القطرية والإفريقية، من خلال وكالات السفر عبر الإنترنت بالإضافة إلى وكلاء السفر المحليين.

هذا كانت الخطوط الجوية القطرية هي شركة الطيران الوحيدة التي واصلت عملياتها إلى جنوب إفريقيا خلال فترة انتشار الجائحة وما بعدها، الأمر الذي مكّنها من نقل البضائع والأدوية وتسهيل حركة السفر الجوي الضرورية بين المنطقة والعالم. كما تمكّن المسافرون بفضل رحلات الناقلة القطرية من العودة بأمان إلى أوطانهم وعائلاتهم واعمالهم، كما ساعد في مرحلة التعافي بعد الجائحة لدى شركائنا التجاريين في جنوب إفريقيا، ومجتمع الأعمال بأسره في المنطقة.

This press release was sourced from Qatar Airways on 27-Jun-2022.