Loading

Oman Airports Management Company Introduces New Baggage Policy Across All Major Airports In The Sult

Direct News Source

20-Aug-2017 Oman Airports Management Company Introduces New Baggage Policy Across All Major Airports In The Sultanate

In line with the highest standards and global operating procedures in the aviation industry, Oman Airports Management Company (OAMC), will be introducing a new baggage policy across its major airports including, Muscat International, Salalah and Suhar. Effective September 1st, passengers will no longer be allowed to check in round and irregular shaped luggage such as items wrapped in blankets, linen or tied with rope. This change is applicable to all passengers regardless of airline, cabin class or destination.

For travelers, the new policy will result in faster pickups, less baggage jams, and an overall smoother and hassle-free experience. For airport personnel, it will ensure the safety and security of baggage handlers, efficient check-ins and seamless access to checked baggage in case of further security screening.

Senior staff at OAMC said, “Oman Airports Management Company wants to ensures that all airports in the Sultanate constantly achieve the highest overall quality performance, providing travelers with excellent facilities and service.”

“We are telling travelers, ‘If the bag doesn’t lie flat, then consider repacking using appropriate suitcases and travel bags’ Baby strollers, bicycles, wheelchairs, golf bags will still be permitted.”

The Company is currently working closely with all airlines, travel agencies, tourism promoting websites including the Ministry of Foreign Affairs, to ensure that this policy is clearly communicated to all travelers to and from Oman.

With air traffic in Oman expected to grow by 40% by 2019, the upcoming opening of the new passenger terminal at Muscat International Airport, and in line with its responsibilities as a member of the Airport Council International (ACI) Worldwide, OAMC is implementing best practices and policies that will increase the effectiveness and efficiency of its operations and provide holistic experience for its passengers. This is also supports the Company’s vision of making Oman’s airports among the top 20 airports in the world by 2020.

الشركة العُمانيّة لإدارة المطارات تطبّق إجراءاتٍ جديدة للتعامل مع بعض أنواع أمتعة المسافرين عبر جميع المطارات الرئيسيّة في السلطنة

في إطار سعيها الدؤوب للارتقاء بخدماتها والإلتزام بأعلى المعايير المتّبعة في قطاع الطيران المدني عالمياً، أعلنت الشركة العُمانيّة لإدارة المطارات عن عزمها لتطبيق إجراءاتٍ جديدة للتعامل مع بعض أنواع أمتعة المسافرين عبر مطارات مسقط الدولي وصلالة وصحار. واعتباراً من الأوّل من شهر سبتمبر القادم، فلن يتم إستقبال ومناولة بعض أنواع الأمتعة مالم تكن قد وضعت في حقائب معدّة للسفر، ويشمل ذلك الأمتعة الملفوفة ببطانيّات أو المثبتة بالحبال، والتي قد تؤدي مناولتها إلى مخاطر تنعكس على السلامة العامة لمستخدمي المطار، فضلاً عن إمكانية عرقلة هذا النوع من الأمتعه لإجراءات حركة نقل ومناولة الأمتعة للطائرة بالاضافة الى صعوبة فتحها بطرق سلسة في حال الإشتباه بإحتوائها على ما يحظر السفر برفقته. وسوف يتم تطبيق هذه الإجراءات على كافة المسافرين عبر جميع شركات الطيران المشغلة من مطارات عُمان بغض النظر عن درجة الحجز أو وجهة السفر.

وفي تعليق للشركة العُمانية لإدارة المطارات حول هذه السياسة الجديدة في التعامل مع هذا النوع من الأمتعة، قال الفريق المختص بتطبيق هذا الإجراء: "يكمن هدفنا من وراء تطبيق هذه الإجراءات التنظيمية بالتزامنا بتحقيق أعلى معايير السلامة والمهنية وتطلعاتنا لتطوير واجهات السلطنة الممثلة بالمطارات الى مستويات عالمية قياسية".

وأضاف الفريق المختص: "إن هذه الإجراءات الجديدة والتي نحن بصدد تطبيقها بدءًا من الأول من سبتمبر القادم لن تطال عربات الأطفال، والدراجات الهوائية، والمقاعد المتحركة، وحقائب الغولف، حيث سوف يتم استقبالها والتعامل معها كالمعتاد".

هذا، وقد قامت الشركة بالتواصل مع مختلف شركات خطوط الطيران المشغلة عبر مطارات السلطنة ووكلاء السفر المعتمدين وعبر المواقع الإلكترونيّة ذات الصلة من أجل ضمان سرعة وسلاسة تطبيق سياسة الأمتعة الجديدة في جميع المطارات العُمانيّة، فضلاً عن التواصل مع المختصين في وزارة الخارجية والجهات المعنية من أجل تعميم هذه السياسة المشار اليها وذلك لضمان وصولها لأكبر فئة من مستخدمي مطارات السلطنة حرصاً منها على رفع مستوى الوعي بأهمية الالتزام بها.

جديرٌ بالذكر أنّ الشركة العُمانيّة لإدارة المطارات تواصل سعيها لتطوير عمليّاتها على كافة المستويات التشغيليّة، وذلك إنطلاقاً من رؤيتها الاستراتيجيّة الرامية إلى وضع مطارات السلطنة ضمن أفضل 20 مطاراً على مستوى العالم بحلول عام 2020. ومع اقتراب موعد إفتتاح المبنى الجديد لمطار مسقط الدولي، وتوقعات ارتفاع وتيرة الحركة الجوية في السلطنة بواقع 40% بحلول عام 2019، بالاضافة الى عضويتها في مجلس إدارة مجلس المطارات العالميّ، تعمل الشركة العمانية لإدارة المطارات على تكريس جهودها في تبني أفضل الممارسات العالمية التي من شأنها الارتقاء بخدمات المسافرين عبر مطارات السلطنة وفق أعلى معايير خدمة العملاء.