Loading

الخطوط الجوية القطرية والخطوط الجوية البريطانية تعززان من شراكتهما معاً لتصبح الشراكة

Direct News Source

الخطوط الجوية القطرية والخطوط الجوية البريطانية تعززان من شراكتهما معاً لتصبح الشراكة الأكبر التي تجمع بين ناقلتين في قطاع الطيران

الشراكة الجديدة توفر  شبكة وجهات تصل الى 185 وجهة في أكثر من 60 دولة حول العالم

 

سيستفيد المسافرون من خيارات سفر أكثر مرونة ضمن  أسعار وجداول زمنية  تتناسب مع خيارات الرحلات المباشرة او رحلات الترانزيت عبر مقر عمليات  الناقلتين في لندن والدوحة

الدوحة – قطر: استكملت الخطوط الجوية القطرية والخطوط الجوية البريطانية المرحلة الأخيرة من تعزيز شراكتهما لتصبح بذلك الشراكة الأكبر التي تجمع بين ناقلتين في قطاع الطيران، لتوفر للمسافرين على متن الناقلتين شبكة وجهات عالمية أكثر من اي شراكة أخرى. 

وقد أضافت  كل من الناقلتين  42 دولة جديدة إلى شبكة وجهاتها المشتركة لرحلات الطيران، بما في ذلك إيطاليا وجزر المالديف والنرويج وسنغافورة والسويد، مما يوفر للمسافرين امكانية السفر بسهولة و سلاسة عبر الوجهات في أوروبا والشرق الأوسط وإفريقيا وآسيا وأوقيانوسيا. وسيستفيد المسافرون من خيارات سفر أكثر مرونة ضمن  أسعار وجداول زمنية  تتناسب مع خيارات الرحلات المباشرة او رحلات الترانزيت عبر مقر عملياتهما في لندن والدوحة. ويُعد هذا كله جزءاً من خطة الخطوط الجوية القطرية والخطوط الجوية البريطانية "للمضي معاً إلى الأمام" من خلال تعزيز شبكة الوجهات المشتركة بينهما، وتزويد المسافرين بأفضل الخدمات التي تقدمها الناقلتين.

ومن جانبه قال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: "تعكس مبادرات التعاون بين الخطوط الجوية القطرية والخطوط الجوية البريطانية هدفنا المشترك المُتمثل في تقديم شبكة وجهات متعددة وفريدة لمسافرينا مع مزايا فريدة تُثري تجربة سفرهم. كما يُمكن للمسافرين الآن الاستمتاع بأفضل الخدمات والمزايا أثناء سفرهم عبر شبكة وجهاتنا المشتركة. كما أن التعاون المشترك بين الناقلتين يُعزز من مكانتيهما في قطاع الطيران، ويوفر أكبر قدر من المرونة لمسافرينا".

من جهته، قال شون دويل - رئيس مجلس الإدارة والرئيس التنفيذي لشركة الخطوط الجوية البريطانية: "تُعد هذه الخطوة علامة فارقة في مسيرة شراكتنا طويلة الأمد مع الخطوط الجوية القطرية، والتي تُشاركنا شغفنا بخدمة العملاء بأفضل ما لدينا وتوفير المرونة والخيارات المتعددة لهم". وأضاف بالقول: "بدءاً من وجهات العطلات المثالية مثل جزر المالديف وتايلاند، إلى الأسواق التجارية الكبرى مثل سنغافورة ، يسعدنا أن نفتح أبواب العالم أمام المسافرين حيث يواصل قطاع الطيران التعافي بعد الجائحة".

كما ستُساهم هذه الخطوة في توفير رحلات سفر سلسة على التذاكر الفردية عبر مطار حمد الدولي المُصنف أفضل مطار في العالم، ولندن، وبذلك يصل إجمالي عدد الوجهات التي تخدمها الناقلتين إلى 185 وجهة في أكثر من 60 دولة. وتصل شبكات الرحلات التكميلية إلى عشرات البلدان التي لا يوفرها أي تحالف آخر أو شراكة أخرى. وبذلك، تعزز هذه الشراكة إمكانية السفر إلى المزيد من الوجهات حول العالم أكثر من السابق، كما تدعم التجارة العالمية والسياحة والاستثمار والتواصل الثقافي.

ومن جهة أخرى، سيتمتع المسافرون بحرية أكبر في الاستفادة مع برامج الولاء الخاصة بشركتي الطيران، وكسب وإنفاق نقاط أفيوس Avios، العملة المشتركة بين الشركتين. ويُمكن للمسافرين ربط حساباتهم في نادي الامتياز للخطوط الجوية القطرية و نادي الولاء  للخطوط الجوية البريطانية بكل سهولة لنقل نقاط أفيوس Avios، ودمج الأرصدة لاستبدالها بالمكافآت التي يُقدمها كل برنامج. كما يوفر هذا التعاون ميزة الوصول إلى كل من الصالات ودرجات السفر الحصرية لشركتي الطيران بما يتماشى مع مختلف الميزانيات والاحتياجات، والتي من ضمنها جناح النادي الجديد للخطوط الجوية البريطانية ومقاعد الكيو سويت Qsuite على درجة رجال الأعمال على متن الخطوط الجوية القطرية الحائزة على العديد من الجوائز العالمية.

*لا يزال التعاون على مجموعة صغيرة من المسارات خاضعاً لموافقات تنظيمية مُعلقة.

QATAR AIRWAYS AND BRITISH AIRWAYS COMPLETE EXPANSION TO FORM THE LARGEST AIRLINE JOINT BUSINESS

26 September 2022

The airlines now offer customers an industry-leading network, spanning 185 destinations across more than 60 countries

Customers will benefit from access to more schedules and price points, as well as greater choice in direct and connecting flights via London and Doha

Doha, QATAR– Qatar Airways and British Airways have completed the latest phase in the expansion of their partnership, offering global connectivity between more countries than any other airline joint business.

The airlines have added 42 new countries to their shared network, including Italy, the Maldives, Norway, Singapore, and Sweden -- giving passengers enhanced access between destinations in Europe and the Middle East, Africa, Asia and Oceania. Customers will now benefit from even greater choices in prices and schedules with options for direct flights as well as connections via hubs in London and Doha. This is all part of Qatar Airways and British Airways’ plan to “Move Further Together” by enhancing the joint network and providing passengers with the best of both airlines.

The expansion will enable seamless connecting journeys on single tickets through Doha, the World’s Best Airport, and London, bringing the total number of destinations served by the two airlines to 185 across more than 60 countries. The complementary networks uniquely access dozens of countries that no other alliance or joint business provides. The partnership also ensures access to more cities around the world than ever before, continuing to support global trade, tourism, investment, and cultural connection.

Additionally, customers will have more freedom to engage with both airlines’ loyalty programmes, earning and spending Avios, their common currency. Customers are able to seamlessly link their Qatar Airways Privilege Club and British Airways Executive Club accounts to transfer Avios between the two, and combine balances to claim rewards offered by each programme. The collaboration also offers access to both airline’s exclusive lounges, and cabins to suit all budgets and needs, including British Airways’ new Club Suite and Qatar Airways’ award-winning Qsuite.

Qatar Airways Group Chief Executive, His Excellency Mr. Akbar Al Baker, said: “The growing collaboration between Qatar Airways and British Airways shows our customers our common goal to offer an unparalleled network with unique benefits. Travellers can now experience the best in quality and service as they travel across our joint network.  The joint business between our airlines cements both Qatar Airways and British Airways as industry leaders, aiming to provide the utmost flexibility and unrivalled connectivity to our customers.”

Sean Doyle, Chairman and Chief Executive Officer for British Airways said: “This is a huge milestone in our long-standing relationship with Qatar Airways, an airline that shares our passion for customer service, choice and flexibility.

“From idyllic holiday hotspots such as the Maldives and Thailand, to business hubs such as Singapore, we are pleased to open up the world as the travel industry continues to make steps towards its recovery.”

Cooperation on a small number of routes remains subject to pending regulatory clearances.  

This press release was sourced from Qatar Airways on 26-Sep-2022.