Loading

سرمايه‌گذاري فرانسوي‌ها در فرودگاه مشهد

Direct News Source

به گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، عصر امروز(۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۵) اعضای هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها میزبان هیات فرانسوی از شرکت «ونسي ايرپورت» برای امضای پیش‌قرارداد همکاری مشترک بر سر نوسازي٬ توسعه ترمينال فعلي و احداث ترمينال جديد بين‌المللي فرودگاه بین‌المللی مشهد در قالب قرارداد سرمايه‌گذاري BOT بود.

31-Jan-2017
پیش‌قرارداد همکاری میان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با شرکت "ونسي ايرپورت" فرانسه بر سر نوسازي٬ توسعه ترمينال فعلي و احداث ترمينال جديد بين‌المللي فرودگاه بین‌المللی مشهد در قالب قرارداد سرمايه‌گذاري BOT منعقد شد.

رحمت‌اله مه‌آبادی با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم تاریخ دو کشور را بخوانند و از آن درس بگیرند که در تحکیم روابط دو کشور و شرکت‌ها موثر است، گفت: روابط اخیر ما با شرکت ADP موجب آشنایی بیشتر آن با صنعت هوانوردی کشور ما شده است. روابطی که بین صنعت فرودگاهی ایران با ADP در مراحل ساخت فرودگاه امام خمینی(ره) ایجاد شده است و همچنان نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت فرودگاه‌ها دو ماموریت دارد، ادامه داد: انحصار تمام خدمات ناوبری در سرزمین ایران و مالکیت ۵۴ فرودگاه در اختیار شرکت فرودگاه‌هاست. سالانه ۴۵ میلیون مسافر داخلی و ۱۱ میلیون مسافر خارجی از طریق فرودگاه‌های ایران اعزام و پذیرش می‌شوند. همچنین طی یکسال حدود ۳۵۰ هزار پرواز عبوری از آسمان ایران می‌گذرند و ۷۶۰ هزار نشست و برخاست صورت می‌گیرد.

به گفته رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در ماه‌های اخیر سرعت پرواز و رشد اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های ایران بسیار زیاد بوده به نحوی که ظرفیت تمام فرودگاه‌های اصلی ایران تکمیل شده و ما برای ظرفیت‌سازی در کشور برنامه اساسی داریم که برای اجرای آن سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون دلار اختصاص دادیم.

وی افزود: اما ضرورت توسعه زیرساخت‌های فرودگاه‌های ما باعث شده استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی را در اولویت‌هایمان قرار دهیم. همچنین نوسازی سامانه‌ها و تجهیزات در حوزه فرودگاهی و ناوبری هوایی جز برنامه‌های اساسی ماست.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همکاری تجاری شرکت فرودگاه‌ها با شرکت‌های متقابل را مهم توصیف کرد و گفت: پایداری اقتصادی و تجاری‌سازی فرودگاه‌ها و کاهش سهم درآمدهای هوانوردی نسبت به کل درآمدهای شرکت، افزایش کیفیت خدمات فرودگاهی، توسعه ظرفیت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با هدف پاسخگویی به رشد پروازها و مسافر و همچنین پرورش مدیران و نیروهای متخصص‌مان در تراز جهانی از جمله نکات مهمی است که در همکاری شرکت فرودگاه‌ها با شرکت‌های متقابل مورد توجه است.

وی در پایان ضمن خرسندی از انعقاد پیش‌قرارداد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با شرکت "ونسي ايرپورت" فرانسه برای توسعه و تجهیز فرودگاه بين‌المللي هاشمي‌نژاد مشهد، عنوان کرد: امیدوارم در آینده قدم‌های محکم‌تری برای همکاری دو طرفه برداریم. البته پیشنهادهای متعددی برای همکاری توسط شرکت‌های اروپایی‌ و شرقی داریم اما امیدواریم با پیشنهادهای خوبی که شرکت‌های فرانسوی می‌دهند سهم‌شان را در ایران افزایش دهند.

گفتنی است؛ ساعاتی پیش نیز در نشست تجاری مشترک میان فعالان اقتصادی ایران و فرانسه که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برگزار شد٬ سندهای همکاری میان دو کشور امضا شد که از جمله آن‌ها تفاهم نامه توسعه و تجهیز فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد بود.

در این نشست علاوه بر حضور گسترده نماینده شرکت‌های دو کشور، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه حضور داشتند.